за последние 30 дней
Самый худший отель из 13 стран Европы, которые я посетила
Отель находится в 100-200 м от моря, но это обычный городской галечный пляж без зонтов и лежаков. Частные пляжи с соответствующим оборудовнаием в 20-30 мин ходьбы. Вокзал в 5-7 мин по улице вверх, остановка автобуса 100 (который идет до Монако-Ниццы-Канн) напротив отеля. Очень удобное расположение, но очень плохой сервис. Для русского туриста будет удивлением, что в номерах нет ночных штор!!!! Не берите номера 41-43 - ночью свет от вывески с названием отеля освещает весь номер как днем. Если опускаете шторы (полиэстироловые полосатые жалюзи) на балконе, в номере духота и в пору включать кондиционер. На случай, если Вы можете спать с кондиционером.
Избегайте респешиониста Паскаля. Он идиот!!!!! Не понимает ни по-английски (потому что просто неграмотный), ни по-французски (потому что идиот). Самый лучший ресепшионист Сильвия.
За 1 день до отъезда кто-то начал работать дрелью в 8.40 утра над нашим 4 этажом. Было слышно на 3 этаже тоже. Спать было, как Вы сами представляете, невозможно. Горничная объяснила, что работы ведутся не в отеле, в выше, на 5 этаже, который занимает другая организация.
В ночь отправления (вылет в 06.55 из аэропорта Ниццы) отелем была заказан трасфер в аэропорт в 4.30 утра. Водитель мини вэна (который мы заказали накануне за 61 евро на 3 чел) просто психанул и уехал в никуда, потому что якобы моя подруга (преподаватель англ яз в Моск университете, между прочим, как и я, собственно) ненадлежащим образом ему объяснила, как загружать ее чемодан в его мини вэн. И мы остались, 3 женщины, в 04.30 у отеля, а вылет из Ниццы (которая в 29 км от Ментоны) в 06.55 утра. Ментона не Ницца, ночью все спят, транспорта в виде такси никакого нет!!!!! Ловить попутку бесполезно!!! Их просто нет!!!! Уговорили ресепшиониста позвонить в другую службу такси, то приехал только через 30 мин. и за деньги в 2 раза больше, чем планировали (пришлось снимать из банкомата в аэропорту, чтобы расплатиться- вместо 61 евро за 3 дам заплатили 125 евро!!!)
Very bad hotel except receptionist Silvia!!!
1.First of all, i have to complain about absence of blinds in the room considering the fact that the room which was offered to us was lighted by the hotel luminous sign. I had to use the bed cover to construct the blinds because the hotel sign was throwing light inside the room and it looked as if it were the day time (though it was almost midnight when we arrived).
2.We did not manage to drop the curtain outside the balcony because it got stuck. The conditioner did not function.
3. Pascal, the receptionist, was very angry with my friend and I, who demanded to change the room. He didn't understand English at all because he is illiterate, and he didn't speak good French as he is just stupid. I was heard well enough of bad service in France, but the the manner Pascal communicated was beyond any expectation! We could change the room only next morning after the arrival thanks to Elenia.
4. On the last day of our staying at 8.40 we were awaken (the 3d and the 4th floor guests) by the drilling sound cominf from upstairs. The maid who was cleaning the room next to us told us that it was some other organisation (not the hotel) who were doing some construction/maintainance works. Is it ok that the hotel guests have to be awaken by the noise at such an early hour?????????? Maybe according to the French legislature 8.40 is ok for starting building and construction works, but not for tourists. The hotel had to have negotiated it earlier!!!!
5. On top of it all, for the date of the departure a mini van was booked for us by Silvia (who deserves special thanks for her best service I've ever had in my life- I've travelled to 13 European countries up to now) and we were expected to be brough to Nice airport at 4.30 a.m. (my friend I was sharing the room with and one more friend who was staying in single room). When we went downstairs at 4.25 a.m. (with my friend I was sharing the room with) we found our 3d friend, who was already there, in a perplexion. She said the mini van had gone.... The driver arrived beforehand, found her alone and started to lift her suitcase when she exclaimed he took it by the wrong side. He dropped her suitcase, went to the receptionist, exchaned with him several words and... left for ever!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Can you imagine the situation of 3 ladies left alone in the night city of Menton (no cars at all at night!!!!!!!!!!!!!!) expecting a back flight from Nice airport in 2.5 hours??????? We find the situation extremely awful!!!! The old receptionist told us that my friend who was first to receive the mini van driver told him smth in a bad manner. Whatever she told him (we are 3 the Unversity professors in Moscow Lomonosv University, we cannot be so rude for the driver to leave so soon without service!!!) he shouldn't have left 3 ladies alone at night in Menton!!!!! The pld receptionist ordered us an ordinary taxi but 45 min later, and we paid as twice more (125 EUR) to Nice airport as we could have paid for the mini van (61 EUR)!!!!!!!!!!!
So, I will recommend all my friends and whatever users of the booking.com website NEVER to use this hotel!!!!!!!!!!!!
автору
Спасибо !
{{? it.opinion.useful }} Ваша отметка успешно сохранена. {{?? true }} Ваша отметка успешно удалена. {{?}}
Спасибо !
{{? it.opinion.thanks }} Ваша отметка успешно сохранена. {{?? true }} Ваша отметка успешно удалена. {{?}}
Вы действительно хотите удалить комментарий?